URZĄD GMINY BRODY
ul. Stanisława Staszica 3
27-230 Brody
woj. świętokrzyskie.
Wt-Pt: 7:15 - 15:15
Ogłoszenie II otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2021 r. |
Wpisany przez Mariusz Zawłocki | |||||||||||||||||||||||
środa, 17 marca 2021 12:57 | |||||||||||||||||||||||
Wójt Gminy Brody ogłasza II otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2021 roku. Rozdział I - Cele i rodzaj zadań§ 1Konkurs ofert ma na celu wyłonienie ofert i zlecenie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego zawartych w art. 3 pkt. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j.: Dz.U. z 2020 r. poz. 1057 z dnia 2020.05.29 z późn. zm.). § 2Cele wymienione w § 1 będą realizowane w szczególności poprzez zlecenie zadania w zakresie:
§ 3Na realizację zleconego zadania publicznego Gminy Brody w ramach I otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2021 r. przeznacza się środki finansowe do kwoty ogółem: 22 000 zł (słownie: dwadzieścia dwa tysiące złotych 00/100). Rozdział II - Zasady przyznawania dotacji i obowiązujące terminy.§ 4Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są organizacje pozarządowe i inne podmioty zgodnie z zapisem art. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2020.1057 t.j. z dnia 2020.05.29 z późn. zm.). § 5Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie w terminie do dnia 08 kwietnia 2021r. Złożona oferta musi być zgodna ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057). Zadania w ofertach powinny być zgodne z: - rocznym programem współpracy Gminy Brody z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego wolontariacie w 2021 roku przyjętym uchwałą Nr XIII/86/2020 z dnia 27.11.2020 r.; - Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2021 przyjętym Uchwałą Nr XV/102/20 Rady Gminy w Brodach z dnia 30 grudnia 2020r. oraz Uchwałą Nr II/12/21 Rady Gminy w Brodach z dnia 26 lutego 2021 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr XV/102/20 Rady Gminy w Brodach z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie uchwalenia i przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2021. Potrzebne dokumenty pobrać można w urzędzie oraz na stronie: www.bip.brody.info.pl . Rozpatrywane są wyłącznie oferty kompletne i prawidłowe, złożone na obowiązującym formularzu w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym. § 6Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na pokrycie kosztów bezpośrednio związanych z realizacją zadania publicznego i niezbędnych do jego realizacji. § 7Przy rozpatrywaniu złożonych ofert i ich wyborze stosuje się zasady określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. Rozdział III - Kryteria i tryb wyboru ofert§ 8Ocena formalna Złożone oferty są rozpatrywane pod względem formalnym przez Komisję powołaną przez Wójta Gminy. Analizowane będzie czy oferta jest kompletna i czy została złożona na obowiązującym formularzu i w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym. Oferty należy wypełniać pismem drukowanym, maszynowym lub komputerowo. Do oferty powinny być dołączone załączniki: a) odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru - zgodny ze stanem aktualnym (pozycja obowiązkowa), W przypadku złożenia przez oferenta więcej niż jednej oferty na różne zadania, dopuszcza się możliwość przedłożenia jednego kompletu załączników wymienionych w niniejszym punkcie, pod warunkiem wskazania, do której oferty dołączone są wymagane dokumenty. Oferta oraz dokumenty będące jej załącznikami dla swej ważności winny być opatrzone datą, pieczęcią oraz podpisem uprawnionych statutowo bądź upoważnionych w tym celu osób. Nie spełnienie tego wymogu spowoduje uznanie oferty za nieważną i niekompletną. Nie przewiduje się możliwości uzupełnienia oferty, która została złożona w stanie niekompletnym. Oferty sporządzone wadliwie albo niekompletnie pozostają bez rozpatrzenia § 9Ocena merytoryczna. Oferty rozpatrzone pod względem formalnym są zbiorczo przekazywane do Komisji Konkursowej, która ocenia oferty i przedstawia Wójtowi Gminy propozycje przyznania dotacji. Komisja konkursowa przydziela każdej ofercie punkty na podstawie poniższych kryteriów: a) analiza celów projektu rezultatów: 0-4 pkt., Dotację otrzyma ten oferent, który uzyska większą sumę punktów. Istnieje możliwość przyznania dla dotacji dla więcej niż jednego oferenta w ramach jednego zadania. § 10Decyzję o wyborze oferty i o udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy w formie Zarządzenia. Rozdział IV - Warunki realizacji zadania publicznego.§ 11Zarządzenie Wójta o udzieleniu dotacji jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy ze Zleceniobiorcą – podmiotem, którego oferta została wybrana w konkursie. Umowa określa zakres i warunki realizacji zadania publicznego. Ramowy wzór umowy został określony w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057) Powyższy wzór umowy można pobrać w urzędzie gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Brody: www.bip.brody.info.pl . § 12Zleceniobiorcy zobowiązani są do: korekty kosztorysu projektu w ciągu 14 dni od daty otrzymania zawiadomienia (w przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana); W sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów zadania. Zwiększenie kosztów może nastąpić maksymalnie o 10 %, natomiast zmniejszenie kosztów danej pozycji w dowolnej wysokości. Rozdział V - Kontrola wykorzystania dotacji.§ 13Gmina Brody zlecając zadanie publiczne, ma prawo dokonać kontroli i oceny realizacji zadania. § 14Dotowany podmiot, zobowiązany jest do: kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związanej. § 15Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy dotowanym podmiotem a Gminą Brody. Rozdział VI - Informacja dodatkowa. § 16Działając na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - dalej: RODO informuję, że: Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Brody z siedzibą: Ww. dane kontaktowe są jednocześnie danymi kontaktowymi Inspektora Ochrony Danych. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO (wypełnienie obowiązku prawnego) i będzie odbywać się w celu realizacji działań związanych z otwartym konkursem ofert na realizację zadania publicznego przeprowadzanym w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Ogłoszenie niniejsze stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 44/2021 Wójta Gminy Brody z dnia 16.03.2021 r. Przydatne druki i dokumenty można pobrać z Biuletynu informacji Publicznej Urzędu Gminy Brody. |
|||||||||||||||||||||||
Poprawiony: środa, 17 marca 2021 14:22 |