URZĄD GMINY BRODY
ul. Stanisława Staszica 3
27-230 Brody
woj. świętokrzyskie.
Wt-Pt: 7:15 - 15:15
"Innowacyjny Samorząd" w pytaniach i odpowiedziach |
Wpisany przez Rajmund Gębura |
poniedziałek, 08 lutego 2021 12:56 |
Przekazujemy informację o konkursie "Innowacyjny Samorząd" w pytaniach i odpowiedziach. Czy konkurs jest bezpłatny i czy można zgłosić kilka projektów – to najczęściej zadawane pytania o konkurs „Innowacyjny Samorząd". Na zgłoszenia czekamy do 26 lutego. Konkurs „Innowacyjny Samorząd", organizowany przez Serwis Samorządowy PAP, skierowany jest do samorządów, które mogą pochwalić się innowacyjnymi rozwiązaniami w swoich jednostkach. Nabór do tegorocznej edycji trwa do 26 lutego. Poniżej publikujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Państwa pytania o konkurs. Nie. Konkurs jest całkowicie bezpłatny. Zarówno za udział w konkursie, jak i udział w planowanej konferencji podsumowującej nie są pobierane żadne opłaty. Tak. Wiemy, że innowacyjność samorządów nie zna granic, więc regulamin nie nakłada ograniczeń w sprawie liczby zgłaszanych projektów. Więcej zgłoszeń to oczywiście większe szanse, że któreś przykuje uwagę jury! Ważne jest jednak, by każde zgłoszenie przesyłane było na oddzielnym formularzu. Tak. Nie ma przeszkód formalnych, by projekty zgłoszone w pierwszej edycji spróbowały swoich sił także w tym roku. Nie. Do konkursu można zgłaszać przedsięwzięcia, których realizacja rozpoczęła się najpóźniej 31 października 2020 r. Tak. Zgłoszenia konkursowe muszą dotyczyć przedsięwzięć, projektów i zadań, które zostały wdrożone nie wcześniej niż przed 1 stycznia 2018 r. i nie później niż 31 października 2020 r. (nie mogą przedstawiać projektów planowanych lub fikcyjnych). Tak. Zwycięzców konkursu Innowacyjny Samorząd ogłosimy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 15 kwietnia 2021 r. w Sali pod Kopułą w siedzibie Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii w Warszawie. Wydarzenie odbędzie się z uwzględnieniem aktualnej sytuacji epidemicznej i obowiązujących wówczas zasad bezpieczeństwa sanitarnego. Tak. Głównym kryterium oceny w konkursie będzie nowatorstwo w skali kraju oraz efektywność zastosowanych rozwiązań. Laureatów konkursu wyłoni kapituła, w której zasiądą: Andrzej Porawski – dyrektor biura Związku Miast Polskich, Leszek Świętalski – sekretarz generalny Związku Gmin Wiejskich RP, Rudolf Borusiewicz – dyrektor biura Związku Powiatów Polskich, prof. Stanisław Łobejko – Szkoła Główna Handlowa, dr Tomasz Pilewicz – Szkoła Główna Handlowa, Justyna Orłowska, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech oraz Anna Banasik - redaktor prowadząca Serwisu Samorządowego PAP oraz przedstawiciele ministerstw. Nagrody zostaną przyznane w pięciu kategoriach: miasta duże – powyżej 200 tys. mieszkańców, gminy miejskie, gminy miejsko-wiejskie, gminy wiejskie i powiaty. Regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy są dostępne na stronie: https://innowacyjnysamorzad.pap.pl/. Patronat honorowy nad konkursem objął Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki, a także Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii, Ministerstwo Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej oraz GovTech Polska. Partnerem strategicznym jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA.
|
Poprawiony: poniedziałek, 08 lutego 2021 13:32 |