Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Strona Główna

Jak to na „Letniej zielonej szkole” było…… PDF Drukuj Email
Wpisany przez Iwona Frolovs, Rajmund Gębura
środa, 03 sierpnia 2016 16:45

zielona-szkola-glowneMW tym roku po raz pierwszy Stowarzyszenie Nauczycieli, Wychowawców i Instruktorów w Lubieni zorganizowało wakacyjny tygodniowy wypoczynek -„Letnią zieloną szkołę" dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Brody. 46 uczestników podzielonych na 6 grup oraz kadra, razem ponad 50 osób zamieszkali przez tydzień w Ośrodku Wczasowo-Kolonijnym w Białym Dunajcu, położonym tuż na rzeką Biały Dunajec.

Nasza wspólna przygoda rozpoczęła się w poniedziałek 11 lipca. Z Lubieni wyjechaliśmy ok. godz. 7.00. Naszym celem była miejscowość o nazwie Biały Dunajec – na południu Polski niedaleko granicy polsko – słowackiej.

A oto co działo się w kolejnych dniach....

Wtorek - zaraz po śniadaniu poszliśmy na basen termalny „Gorący Potok”. Chętni mogli powspinać się w parku linowym. Tego dnia odbyły się też rozgrywki sportowe.

Środa -  dla odmiany wybraliśmy się na wycieczkę do Słowackiego Parku Narodowego Mała Vatra.

Czwartek - zwiedzaliśmy Zakopane. Najpierw podziwialiśmy kaplice na Jaszczurówce, a następnie skocznie narciarskie. Odwiedziliśmy także Multimedialne Centrum Edukacji TPN. Kulminacją było przejście po Krupówkach i oczywiście zakup pamiątek.

Piątek - wycieczka do najwyżej położonej miejscowości – do Zębu, a  stamtąd przejście szlakiem papieskim na Gubałówkę i do Szymoszkowej.

Sobota - kolejny dzień kolonii – przywitała nas deszczową pogodą, więc graliśmy w gry świetlicowe, malowaliśmy twarze, skręcaliśmy balony, były zawody w tenisa stołowego – słowem świetnie się bawiliśmy. Po obiedzie wybraliśmy się na basen do Nowego Targu, aby zregenerować siły do mających się odbyć po kolacji „ślubów kolonijnych".

Niedziela - cały czas pada. Wszyscy zastanawiamy się, co będziemy robić, ale nasza kadra na koniec zaskoczyła nas i zabrała na kręgle. Wieczorem natomiast były prezentacje artystyczne grup kolonijnych – każda grupa miała za zadanie ułożyć piosenkę o tym, co działo się każdego dnia na kolonii. Wszyscy artyści spisali się na medal!

Poniedziałek - dzień ósmy – koniec naszego wypoczynku, zabawy. Od rana pakujemy się i przygotowujemy do wyjazdu. Po drodze jednak zajechaliśmy jeszcze w parę miejsc m.in. do bacówki, aby na własne oczy przekonać się i posłuchać opowieści jak wygląda produkcja oscypków, a przy okazji spróbować jak smakują.

Poprawiony: czwartek, 04 sierpnia 2016 09:30

Czy wiesz, że...

kolo-wodnejuż w XVI wieku na rzece Kamiennej w Krynkach istniała zapora wodna? W1578r. funkcjonowały tu trzy koła wodne napędzające urządzenia hutnicze. Nie jest wykluczone, że  kuźnica realizowała szereg poważnych dostaw rządowych. Za te zasługi dzierżawca zakładu - Walenty Duracz został nobilitowany do stanu szlacheckiego.