Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Strona Główna

URZĄD GMINY BRODY

herb-gb
Adres:
ul. Stanisława Staszica 3
27-230 Brody
woj. świętokrzyskie.
Telefon:
(41) 271-12-31
 fax: (41) 271-19-78
więcej
E-mail:
gmina(at)brody.info.pl
Godziny otwarcia:
Pon: 8:00 -16:00
Wt-Pt: 7:15 - 15:15
du
mp

logo-rii-jst-kolor

sip

Skorzystaj z bezpłatnej usługi asystenta podatnika PDF Drukuj Email
Wpisany przez Urząd Skarbowy w Starachowicach, Rajmund Gębura   
czwartek, 27 sierpnia 2015 16:03

   Naczelnik Urzędu Skarbowego w Starachowicach informuje, że od dnia 1 września 2015 r. zostaje uruchomione w tutejszym urzędzie skarbowym centrum obsługi podatników w ramach którego pilotażowo będzie świadczona usługa Asystenta podatnika.

Wśród zadań, które będą realizowane przez osoby pełniące funkcje asystenta będzie wsparcie przedsiębiorców rozpoczynających prowadzenie działalności gospodarczej.Asystent podatnika to wyspecjalizowane stanowisko ds. wsparcia podatnika przeznaczone do indywidualnej obsługi podatników rozpoczynających działalność gospodarczą, którzy są jednocześnie mikroprzedsiebiorcami, a więc zatrudniają nie więcej niż 10 osób i osiągają obrót}- nie przekraczające 2 min EURO.
Asystent podatnika będzie wspomaga! ww. podatników przez 18 miesięcy od rozpoczęcia przez nich działalności gospodarczej tj. wydania potwierdzenia nadania numeru identyfikacji podatkowej (NIP).
Asystent podatnika będzie działa! w oparciu o jednolite w całej Administracji Podatkowej standardy i procedury tak. aby działać sprawnie, dostosować usługę do zidentyfikowanych potrzeb każdego mikroprzedsiębiorcy, który zwróci się o taką pomoc.
Jeżeli chcesz, aby Naczelnik Urzędu Skarbowego w Starachowicach wyznaczył dla Ciebie asystenta podatnika, który będzie Cię wspierał przez okres 18 miesięcy od rozpoczęcia działalności gospodarczej - złóż wniosek, a w terminie 3 dni roboczych otrzymasz odpowiedź - imię i nazwisko oraz adres e-mail i numer telefonu Twojego asystenta w urzędzie.

Wzór Wniosku o wyznaczenie asystenta podatnika dostępny jest w siedzibach urzędów skarbowych oraz zamieszczony na stronie internetowej każdego urzędu skarbowego.

Korzystanie z indywidualnej opieki asystenta podatnika przez podatników rozpoczynających prowadzenie działalności gospodarczej zapewni podatnikom indywidualny dostęp do informacji niezbędnych dla prawidłowego realizowania obowiązków wynikających z prawa podatkowego, pomoże zapobiec popełnianiu ewentualnych błędów i omyłek wynikających z niewystarczającej znajomości przepisów, stosowanych w administracji reguł i procedur postępowania.
Asystent podatnika służy podatnikowi ogólną informacją i wsparciem przede wszystkim w następujących obszarach :
1. Rozpoczęcia działalności gospodarczej - w zakresie:
a) formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych,
a) zwolnienia z podatku od towarów i usług, limitu obrotów,
b) właściwości miejscowej i rzeczowej organów podatkowych,
c) składania dokumentów drogą elektroniczną (e-Deklaracje),d) stosowania oraz potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP,
e) uzyskania zaświadczenia lub informacji o nadaniu NIP,
f) złożenia informacji o zgłoszeniu lub wycofaniu pełnomocnictwa,
g) limitów dotyczących stosowania kas rejestrujących, uzyskania numeru ewidencyjnego dla kasy rejestrującej, uzyskania zwrotu kwoty wydatkowanej na zakup kasy rejestrującej,
h) terminów składania deklaracji i informacji, terminów dokonywania wpłat podatków/zaliczek na podatek, .
i) numerów rachunków bankowych urzędu skarbowego.

2. Informacji podatkowej - w zakresie:
a) czynności wykonywanych przez urzędy skarbowe - z wykorzystaniem stosowanych kart usług/kart informacyjnych,
b) uzyskiwania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.

3.Rozliczenia podatku u zakresie:
a) uzyskania zwrotu podatku od towarów i usług,
b) zaliczenia wpłaty, nadpłaty lub zwrotu podatku na poczet zaległości podatkowych oraz bieżących i przyszłych zobowiązań podatkowych na wniosek podatnika,
c) stwierdzenia nadpłaty podatku, uzyskania zwrotu nadpłaty podatku.

4. Uzyskiwania zaświadczeń:

a) zaświadczeń o niezaleganiu lub stwierdzającego stan zaległości podatkowych,
b) zaświadczeń o dochodach, przychodach, obrotach, formach opodatkowania,
c) innych zaświadczeń.
5. Innych zagadnień - m.in. w zakresie:

a) zasad wnoszenia opłaty skarbowej,
b) uzyskania ulg w spłacie zobowiązań lub zaległości podatkowych,
c) uzyskania innych ulg przewidzianych przepisami prawa podatkowego,
d) zastosowania instytucji „czynnego żalu",
e) obowiązków i praw podatnika w związku z kontrolą podatkową,
f) udzielania ogólnych informacji o rodzajach spraw prowadzonych przez inne organy i ZUS w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą podatnika.

Funkcję asystenta podatnika będą wykonywać niżej wymienieni pracownicy centrum obsługi.
1. Dorota Kowalik - adres e-mail  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ; teł. 41 276-21-10
2. Dorota Oleksak - adres e-mail Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ;tel. 41 276-21-81
3. Katarzyna Kosior - adres e-mail Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ; tel. 41 276-21-73
4. Stanisława Krawczyk - adres e-mail Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ; tel. 41 276-21-80.

Prosimy o rozpowszechnienie powyższej informacji wśród zainteresowanych.

 

 

 

Poprawiony: czwartek, 27 sierpnia 2015 16:14
 

Czy wiesz, że...

bocian.czchciałbyś na własne oczy zobaczyć bocian czarnego? Ten rzadki gatunek wybrał na miejsce gniazdowania niedostępne partie rezerwatu "Rosochacz". Miłośnik przyrody dostrzeże tam wiele ciekawych gatunków flory i fauny.